Perioada sarbatorilor reprezinta 30% din totalul e-comertului. Pentru luna cadourilor se estimeaza ca romanii vor cumpara din magazine online produse in valoare de peste 20 de milioane de euro.
Perioada sarbatorilor reprezinta 30% din totalul e-comertului. Pentru luna cadourilor se estimeaza ca romanii vor cumpara din magazine online produse in valoare de peste 20 de milioane de euro.
Incet-incet, romanii prind gustul cumparaturilor din fata monitorului. Volumul tranzactiilor derulate in 2005 in magazine online romanesti a fost, conform datelor existente pe piata, de aproximativ 8,3 milioane de euro. In primele 9 luni din acest an, am observat un nivel asemanator cu 2005, iar pentru ultimul semestru ne asteptam la o crestere a cifrelor peste medie, spune Carmen Sebe, CEO Gecad ePayment. Optimisti sunt si detinatorii de magazine online, punand mari asteptari pe comertul din aceasta perioada a anului. "In general, perioada de iarna, prin specificul ei, reprezinta un boom pentru comert, pana la 30%-40% din cuantumul vanzarilor din intregul an", este de parere Traian Cristea, director general PCfun.ro. Potrivit estimarilor despre comertul online romanesc se poate vorbi despre un volum de 20 de milioane de euro pentru aceasta perioada, daca se are in vedere atat plata la ramburs, cat si plata online. De altfel, totalul comertului online (plata pe net si la ramburs) este de aproximativ 50 milioane de euro, arata oficialul PCfun.ro.
E-shopping. Cele mai multe tranzactii online in Romania sunt in acest moment in domeniul telecom (plati facturi, cartele prepaid, produse specifice) si cel al turismului (rezervari bilete avion si cazare), este de parere reprezentantul ePayment. In segmentul retail, produsele IT, electronice si electrocasnice continua sa fie foarte cautate. Legat de perioada Sarbatorilor se cumpara telefoane, MP3 Playere, televizoare, bile