Având la dispoziţie un buget de 170,5 milioane lei, Ministrul Dezvoltării şi Turismului şi-a trecut pe hârtie ideile de dezvoltare a destinaţiilor turistice. Numai că pentru punerea în aplicare a acestor idei ministrul are nevoie de o serie de strategii, aşa că Udrea anunţă licitaţii pentru diverse servicii de consultanţă.
Planul de dezvoltare a destinaţiilor turistice promovat de Elena Udrea (foto) în Guvern punctează ca prim obiectiv generic "îmbunătăţirea calităţii serviciilor turistice din România". Pentru atingerea acestui deziderat, ministerul vrea să întocmească mai întâi o strategie, iar mai apoi să realizeze studii privind comportamentul turistului şi în cele din urmă să stabilească criterii pentru desemnarea destinaţiilor ecoturistice şi a ecomuzeelor. Toate acestea se vor face însă numai de către specialişti de diverse categorii, care ar urma să fie contractaţi de minister în urma unor achiziţii publice.
STUDII PENTRU PROIECTE EUROPENE
Participarea la proiecte comune pe plan intern şi internaţional, un alt obiectiv al ministerului pentru 2010, vizează "alipirea" la proiecte derulate de Comisia Europeană cum ar fi dezvoltarea turismului social, "Destinaţii europene de excelenţă" sau "Traditional Mountain Villages".
Deşi se vorbeşte de proiecte aflate în derulare, şi aici ministrul Udrea anunţă licitaţii pentru achiziţia de servicii de organizare de seminarii naţionale şi internaţionale, vizite de documentare, servicii de conferinţe de presă sau agenţii de presă sau servicii de publicitate.
Şi la capitolul "dezvoltarea unor forme, produse sau destinaţii turistice" se apreciază a fi nevoie de strategii naţionale, aplicabile de exemplu pentru promovarea drumeţiilor montane sau a sporturilor de iarnă, a turismului de litoral, a celui balnear sau a ecoturismului. Şi cine altcineva ar putea face aceste str