Nicolae Socoleanu, buzoianul celebru pentru numărul uriaş de plângeri la diverse instituţii publice, peste 1500, acuză stomatologii că nu dau garanţii la lucrările medicale. Codul deontologic al dentiştilor nu prevede obligativitatea unor astfel de garanţii, astfel că pacienţii pot apela doar la instanţa de judecată.
Citeşte şi: Reclamagiu de Guiness Book: Un bărbat a depus peste 1500 de petiţii în numai 7 ani
Lucrarea a fost făcută în urmă cu mai bine trei ani, iar starea danturii sale s-a deteriorat. A depus o reclamaţie la Colegiul Medicilor Dentişti, cerând acordarea de garanţii la astfel de intervenţii medicale.
Pentru că răspunsul primit a fost negativ, a vrut să se adreseze instanţei de judecată, însă a fost prea târziu.
Trecuseră peste trei ani de la momentul respectiv şi a expirat termenul până la care instanţa putea să-i admită plângerea.
Reprezentanţii Colegiului Medicilor Dentişti au confirmat că pacienţii nemulţumiţi de calitatea lucrărilor au o singură cale de urmat pentru a-şi recupera banii plătiţi pentru aşa ceva, intentarea unui proces. „Din păcate, nu avem o legislaţie care să ţină cu pacientul, care să-i oblige pe dentişti sa dea garanţie la lucrări. După ce m-am agitat atât, am aflat că nu mai pot să întreprind nimic, pentru că acţiunea mea s-a prescris oricum, conform legii 96 pe 2006, după ce au trecut trei ani. Doctorii nu vor să fie traşi la răspundere şi din acest motiv nu ne aliniem la legislaţia europeană”, afirmă Socoleanu.
„De obicei se rezolvă pe cale amiabilă astfel de conflicte. Pacientul mai poate apela doar la instanţa de judecată dacă părţile nu se înţeleg, pentru că nu se prevede obligativitatea unei garanţii pentru o lucrare medicală în codul nostru deontologic”, a declarat Doru Potec, vicepreşedintele Colegiului Medicilor Dentişti din Buzău.
Alţi ba