Craiovenii care au participat la activităţile de Zilele oraşului au avut ocazia să afle şi Strategia de Dezvoltare a municipiului Craiova. În faţa instituţiei a fost amenajat un stand unde au fost împărţite plinate ce conţineau informaţii despre planurile municipalităţii privind dezvoltarea oraşului.
Potrivit reprezentanţilor primăriei, acţiunea s-a dorit a fi un prim pas în promovarea strategiei. Elemente privind strategia oraşului au fost prezntate în pliantele oferite trecătorilor de către reprezentanţii municipalităţii.
„Obiectivele Strategiei de dezvoltare a municipiului Craiova sunt orientate in principal spre domeniile de interventie ale Fondurilor Structurale, si vizeaza definirea reperelor strategice de dezvoltare a comunităţii pana in anul 2050, cu accent deosebit pe masuri ce necesita a fi luate pe perioada scurta (2007-2013). Astfel, conform strategiei, dezvoltarea economico-sociala si urbanistica a municipiului Craiova a rezultat in elaborarea a doua seturi de obiective strategice , si anume sectoriale si generale“, se arată într-un comunicat de presă al municipalităţii.
Potrivit comunicatului de presă, obiectivele strategice generale sunt următoarele:
Obiectivul strategic 1 – Craiova – metropola regionala;
Obiectivul strategic 2 - Crearea Zonei Metropolitane Craiova;
Obiectivul strategic 3 – Organizarea cooperarii transfrontaliere si transnationale;
Obiectivul strategic 4 – Cresterea competitivitatii pe termen lung a economiei locale;
Obiectivul strategic 5 – Dezvoltarea infrastructurii edilitare, a utilitatilor si serviciilor publice;
Obiectivul strategic 6 –Regenerarea culturala, reconturarea identitatii locale.
Obiective strategice sectoriale – s-au conturat in urma analizei situatiei existente multicriteriale privind structura si functiile municipiului Craiova. Acestea cuprind o se