"Criza a facut clientii sa se orienteze in turism catre alternativele care le ofera cea mai multa valoare sau, mai brut, au mers pe ce-a fost mai ieftin. Astfel, se vede un trand accelerat de clienti care opteaza pentru alte date de calatorie decat cele stabilite initial pentru ca tariful este mult mai mic. Interfata noastra permite vizualizarea ofertelor in urmatoarele patru luni de la momentul cautarii si am observat ca oamenii merg direct in tab-ul respectiv si cauta la intamplare o data apropiata, fiind de fapt cu ochii pe cea mai buna oferta din urmatoarele patru luni", a explicat Daniel Truica.
Nu stiu daca tine doar de veniturile scazute ale romanilor sau este in psihologia noastra sa cautam cea mai buna valoare.
Potrivit acestuia, tot mai multi romani aleg sa mearga intr-un city break.
"Incepe sa creasca cererea de city break, iar unul dintre motive este acela ca turistului ii este din ce in ce mai dificil sa isi ia doua saptamani de vacanta si atunci prefera sa plece in mai multe vacante scurt. In plus, cred ca exista un trend, nu neaparat in Romania, si la nivel european, catre acest tip de calatorie independenta", a adaugat Truica.Cum arata city break-uri romanilor
Romanii merg in medie de doua ori pe an intr-un city break, iar bugetul alocat a urcat in 2013 la 250 euro.
"In primele noua luni din acest an am observat o crestere de 8% a sumei alocate pentru city break-uri. (...) Am observat o reorientare a romanilor spre destinatii mai scumpe. De exemplu, sunt foarte mult city break-uri pe care le vindem catre Italia si Franta. Desi biletul de avion este destul de ieftin, nu acelasi lucru putem spune si despre cazare. La partea de cazare am observat ca de multe ori romanii nu fac rabat, ceea ce este normal pentru ca intr-un city break de cateva zile hotelul poate sa iti influenteze mult mai mult vacanta decat avionul", a preciz