Săptămâna viitoare va fi dezvăluit oficial în cadrul L.A AutoShow 2013 mezinul SUV de la Porsche. Modelul Macan va fi încă o demonstraţie a forţei tehnologice Porsche ce face imposibilul posibil.
V6-le supraalimentat de 3,6 litri va fi înzestrat cu atât de multă putere (400 CP şi 550 Nm), încât coroborat cu o greutate la gol de propulsat cifrată la 1,95 tone, acesta va dezlănţui nebuneşte Macan Turbo cu o uşurinţă şi o agilitate ce va părea că eludează legile gravitaţionale. Sprintul versiunii de top se va face într-un timp de-a dreptul ridicol, de 4,8 secunde. Şi de parcă inginerii Porsche au făcut tot posibilul ca nu cumva această versiune Macan Turbo să egaleze ori chiar mai rău, să eclipseze mai marele V8 de 4,8 litri cu 500 CP şi 700 Nm montat pe Cayenne Turbo, puse în parelel pe o “liniuţă” 0-400 metri, la atingerea vitezei de 100 km/h, la parcurgerea a mai puţin de jumătate din distanţă faţă de linia de finish, fratele mai mare ar avea un avans de doar 0,1 secunde. La viteza maximă, Porsche-ul Macan Turbo va “înfige” acul vitezometrului la 269 km/h, în timp ce Cayenne Turbo va mai rula preţ de câteva subdiviziuni ale gradaţiei, adică 278 km/h.
Macan Turbo poate fi cea mai bună propunere generală, sau cel puţin aşa ar fi dacă nu ar exista dieselul. Macan S Diesel va apela la o cilindree de 3.0 litri din care se va revărsa o putere de 258 CP şi un cuplu maxim de 580 Nm. 0-100 km/h în 6,2 secunde şi 226 km/h. Ulterior, Macan va fi propulsat la capitolul motorine de aceeaşi arhitectura V6 şi o cilindreea de 2.995 cmc care rămâne pe loc, însă suplimentar va veni grefată o a doua turbină pentru un plus de aproape 50 CP. Tehnologia bi-turbo se va traduce printr-o putere în creştere la nu mai puţin de 300 CP, adică o putere litrică de fix 100 CP stoarsă din fiecare etalon a câte 1.000 cmc. Forţa de împingere a celor şase pistoane asupra arborelui cotit va sp