De altfel, şi notorietatea lui Şerban Huidu este foarte ridicată, 94% dintre români au auzit de omul de televiziune, se arată în studiul IRES.
Huidu este mai puţin cunoscut doar de către persoanele de peste 65 de ani, de maghiari şi de respondenţii cu un nivel mai scăzut de educaţie. 80% dintre participanţii la studiu au urmărit la televizor dezbateri legate de accidentul în care a fost implicat Şerban Huidu.
Mai interesaţi de mediatizarea temei au fost respondenţii mai în vârstă, cu o educaţie mai joasă.
Huidu, vinovat de accident
Cei mai mulţi dintre respondenţii care au vizionat dezbateri televizate în cazul Huidu sunt de părere că în urma mediatizării a reieşit că Huidu ar fi vinovat pentru acest accident (17%), alţii (8%) spun că în urma dezbaterilor a reieşit că Huidu nu era apt să conducă (8%).
Deşi declară că au urmărit dezbateri televizate pe această temă, 1 din 6 respondenţi este de părere că accidentul este un fapt divers care nu are o relevanţă naţională şi doar o treime dintre cei chestionaţi apreciază că evenimentul este un fapt demn de discutat la televizor.
Femeile consideră că televiziunile au procedat rău
Acordul pentru mediatizarea evenimentului scade pe măsură ce nivelul de educaţie a respondenţilor este mai mare. De altfel, 70% dintre respondenţi susţin că televiziunile au procedat rău, prin masiva mediatizare a cazului, întrucât au insistat asupra unor subiecte private din viaţ unor oameni. Acestei opinii se raliază cu precădere respondenţii între 18 şi 35 de ani, cei cu studii superioare, cei din mediul urban şi care locuiesc în zona Moldovei.
40% dintre telespectatori au înşeles că majoritatea televiziunilor care au dezbătut cazul s-au poziţionat în spiritul atacului lui Şerban Huidu, în timp ce o treime sunt de părere că televiziunile l-au apărat pe Huidu.
Respondenţii care au apreciat