Monica Ridzi a ajuns cunoscută şi în Brazilia, Spania sau Germania pentru că "a cheltuit 630.000 de euro fără să-i explice, cumpărînd, printre altele, ştiri la televiziuni"
Răspunsul e pe net.
Unul dintre cei mai răsfăţaţi oameni politici ai momentului, ministru într-un Guvern sprijinit de o majoritate parlamentară de 70%, Monica Ridzi a demisionat în ciuda sprijinului Palatelor. Pentru că, împotriva ei, s-a unit reţeaua invizibilă a internauţilor din România.
Sute de mii de cititori
140.000 de oameni au însoţit, zilnic, pe gsp cazul Ridzi. Lor li s-au adăugat alte sute de mii pe siteurile ziarelor şi televziunilor. Relatările live au fost urmărite pe tolo.ro de 20.000 de oameni pe zi, triplu faţă de traficul obişnuit la astfel de transmisii.
A fost una dintre ocaziile care au demonstrat că, bizuindu-se pe inovaţia tehnologică a Internetului, un grup de oameni aliniat unor valori democratice poate obţine un succes uimitor.
Din Ţara Bascilor...
Rumoarea a alunecat peste graniţe. Prin net, Ridzi a ajuns cunoscută şi afară, ca model de risipă şi de deturnare a banilor publici, developat prin intermediul new media. Mai multe bloguri, unele ataşate unor mari ziare din străinătate, au comentat "revoluţia blogocratică din România".
Deia.com, siteul unui cotidian din Ţara Bascilor, scrie că "Ministrul român al tineretului şi sportului a demisionat, neputînd justifica cei 600.000 de euro cheltuiţi pentru organizarea Zilei Tineretului"
"Totul a izbucnit pe 16 iunie, cînd ziarul sportiv Gazeta Sporturilor a acuzat-o pe Ridzi că a adjudecat, fără licitaţie prealabilă, contracte pe care ministerul nu le-a putut explica"
Deia, Spania
... pînă în Porto Alegre
Dincolo de Atlantic, Rodrigo Lopes, editorialistul ziarului brazilian Zero Hora, notează pe propriul blog că "o în