Compania americană Bechtel, care construieşte Autostrada Transilvania, va concedia în februarie peste 80% dintre angajaţi. Motivul invocat de oficialii companiei este legat de lipsa certitudinii privind finanţarea proiectului.
Astfel, începând de astăzi, cei 830 de angajaţi care vor fi trecuţi în şomaj vor fi chemaţi pe rând la Serviciul de Resurse Umane a companiei Bechtel unde vor primi preavizele.
"Nu avem certitidunea că vom primi anul acesta bani pentru a continua lucrările. Există discuţii, dar acestea nu ajută la nimic", a spus un oficial de la Bechtel.
Disponibilizarea celor 830 de salariaţi a fost confirmată şi de directorul Agenţiei de Ocupare a Forţei de Muncă Cluj, Daniel Don.
Problema concedirii angajaţilor s-a pus şi în ultimele două luni ale anului trecut dar, din cauza unor negocieri purtate între Bechtel şi Ministerul Transporturilor, s-a crezut că se vor găsi soluţii pentru ca lucrările să poată continua şi anul acesta.
Negocieri în impas
Pentru anul 2011, în Legea Bugetului de Stat pentru autostrada Transilvaia au fost alocate 148 de milioane de lei, adică 35 de milioane de euro, în condiţiile în care datoria pe care Ministerul Transporturilor o are faţă de compania americană, pentru lucrările efectuate în 2010, este de aproximativ 100 de milioane de euro.
Suma alocată pe anul 2011 vizează continuarea lucrărilor la sectorul Suplacu de Barcău - Borş, unde lucrările sunt executate în proporţie de 30%.
Surse din cadrul Ministerului Transporturilor susţin faptul că la nivelul ministerului au existat mai multe discuţii care se refereau la posibilitatea ca Bechtel să continue lucrările din fonduri proprii, guvernul urmând ca, în mod eşalonat, să achite costul lucrărilor.
"Pentru moment înţelegerile au căzut deoarece Bechtel a venit cu o finanţare care avea o dobândă mare, nefiind acceptată de