Compania olandeza de curierat TNT va miza in continuare pe livrarile internationale pe piata din Romania, chiar daca in tari precum Marea Britanie, Italia, Spania, China, Brazilia sau India ocupa una dintre primele pozitii si pe piata interna.
Daca la nivel international compania olandeza TNT a facut achizitii in mai multe tari pentru a avea o pozitie solida si pe partea de curierat domestic, in Romania TNT va parcurge o dezvoltare organica si se va axa in continuare pe segmentul de curierat international.
"TNT a facut achizitii in Spania, China, Brazilia si India. In Romania nu targetam insa niciun jucator local", a spus Bogdan Zafiu, sales&marketing manager TNT Romania. Compania obtine in Romania circa 10% din venituri din curieratul intern, reprezentantii companiei explicand decizia de a nu plusa pe acest segment prin faptul ca nu au dorit sa intre in razboiul preturilor mici.
"Nu a existat in strategia noastra o orientare strict pe domestic. Am mentinut acest serviciu mai mult pentru clientii de pe international. Pe piata de curierat intern din Romania s-a dus un razboi al preturilor scazute si chiar daca acum lucrurile au inceput sa se mai schimbe, credem ca si peste cinci ani cea mai mare pondere in cifra de afaceri a TNT Romania o va avea tot curieratul international", a precizat Zafiu.
Pe segmentul de curierat international TNT concureaza cu DHL si UPS, in timp ce pe segmentul de curierat intern Cargus, Fan Courier, Curiero si TCE Logistica sunt principalii jucatori.
Curieratul intern are insa un ritm de crestere constant de la an la an, lucru observat si de reprezentantii TNT, care si-au imbunatatit serviciile pe acest segment.
"Serviciile internationale au fost si raman tinta noastra, dar putem spune ca ne orientam si pe partea interna. Pe domestic avem cu 50% mai multi clienti decat anul trecut. Am facut si