Plecaţi la cumpărături, clienţii trebuie să îşi îndese în buzunare, pe lângă portofele, şi dicţionare bilingve pentru a descifra etichetele produselor.
Sancţionată, de-a lungul timpului, în rânduri repetate de inspectorii Oficiului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului, reţeaua Plus a călcat din nou strâmb. Pe rafturile magazinelor, au apărut iarăşi produse neetichetate corespunzător. Contrar legii, clienţii ar trebui să cunoască limbi străine pentru a descifra etichetele unora dintre produsele oferite spre vânzare. Este şi cazul „iaurtului natural în stil grecesc Pilos“, comercializat în magazinele din reţeaua Plus la un preţ de 2,59 lei.
Conform normelor metodologice în domeniu, etichetele alimentelor trebuie să conţină, printre altele, „denumirea sau denumirea comercială şi sediul producătorului, al ambalatorului sau al distribuitorului, iar în cazul produselor din import se înscriu numele şi sediul importatorului sau ale distribuitorului înregistrat în România“. În cazul „iaurtului natural în stil grecesc Pilos“, pe care, de altfel, motorul de căutare Google nu îl găseşte, numele şi sediul importatorului sau ale distribuitorului înregistrat în România lipsesc cu desăvârşire. Pe etichetă, se regăseşte în schimb o înşiruire de cuvinte dintr-o limbă răsăriteană, cel mai probabil poloneză.
Abateri cu repetiţie
După o sesizare depusă de Adevărul de Seară, cu privire la nerespectarea legislaţiei în domeniu, inspectorii Oficiului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului au demarat o anchetă la supermarketul Plus din zona gării. Invitată la sediul instituţiei pentru clarificarea problemei, conducerea centrului comercial întârzie să se prezinte la Slobozia. Deşi rezultatele oficiale întârzie să apară, reprezentanţii instituţiei spun că reţeaua nu este la prima abatere de acest gen. Dimpotrivă. De-a lungul timpului, inspectorii au apl