General Motors mai are aproape doua saptamani pana la termenul limita impus de administratia Obama pentru prezentarea unui program viabil de restructurare, iar expertii considera ca grupul va declara falimentul, dupa 100 de ani de activitate si zece luni de eforturi disperate de relansare, informeaza Reuters, citata de Mediafax.
Considerat un simbol decazut al industriei americane , GM incearca sa scape de datorii de 27 miliarde de dolari, sa obtina concesii pentru reduceri de costuri uriase de la confederatia sindicala United Auto Workers (UAW) si sa renunte la serviciile a aproape 1.600 de dealeri pe piata SUA, toate acestea pana la termenul limita de la 1 iunie.
Majoritatea expertilor considera ca realizarea acestor obiective intr-un termen atat de scurt este imposibila, iar GM va urma rivalul Chrysler sub protectia legii falimentului.
"Cred ca este inevitabil. Nu stiu cum ar putea sa scape", a aratat un analist.
"Artileria" de lovituri incasate de GM variaza de la prabusirea vanzarilor si a cotei de piata, la o gama invechita de produse care nu profita de inovatiile tehnologice si a fost depasita substantial in ultimii ani de companiile rivale, in special de modelele hybrid dezvoltate de Toyota si Honda.
Cu toate acestea, problema imediata si cea mai importanta a concernului auto este situatia financiara extrem de dificila, cu datorii uriase, care reprezinta si principalul motiv pentru care analistii, expertii si ceilalti jucatori din industria auto considera ca GM nu va reusi sa ajunga la un plan de restructurare coerent si va intra intr-un faliment complex, caracterizat de litigii cu creditorii si investitorii. General Motors mai are aproape doua saptamani pana la termenul limita impus de administratia Obama pentru prezentarea unui program viabil de restructurare, iar expertii considera ca grupul va declara