Kia Venga a apărut din necesitatea de a acoperi un segment din ce în ce mai cerut și odată cu fratele său mai mare și mai vizibil, Soul. Venga este acea mașină bună pentru familie, dar și comodă la drum de vacanță, nu prea mare pentru a te putea strecura fără probleme prin oraș, dar nici prea mică încât să fi nevoit să tai din lista de cumpărături sau să lași acasă din bagaje. Kia Venga se încadrează bine în segmenul mini MPV, adică mașina bună la toate, în care B-max-ul celor de Ford încearcă să facă senzație, cel puțin pentru economia românească, iar Dokkerul Daciei, denumit pompos LAV, încearcă să ofere varianta a ceea ce poate fi mai ieftin posibil.
Kia Venga este un MPV legat, bine așezat pe șosea, care îi oferă șoferului o poziție comodă, iar pasagerilor din spate un spațiu generos. În plus, podeaua din spate nu mai este brăzdată de canalul care obligă cel de-al treilea pasager să stea crăcănat pe tot parcursul cursei. Poziția la volan este înaltă, tip fotoliu, și oferă o vizibilitate bună asupra șoselei. Modelul testat de mine timp de trei zile, o echipare de bază tip Motion, are sub capotă un motor diesel de 1,6 litri și 128 de cai-putere dezvoltat de grupul Hyundai-Kia și produs la fabrica Zilina din Slovacia.
Tracțiune și consum
Motorul este mai mult decât suficient mașinii de aproape 1.400 kg și oferă un cuplu de 264 Nm. Evident, nu trebuie să vă așteptați la un sprint sportiv, pentru că nu acesta este scopul lui Kia Venga. Mașina atinge 100 km/h cam după 11 secunde, dar o face lin și comod fără smucituri. Consumul a fost de maxim 8 litri/100 km în urban și 5 litri/100 km în extraurban, la o normă de poluare Euro 5. N-ar fi fost de lepădat un pic mai multă izolare fonică pentru a atenua din zgomotul caracteristic diesel resimțit mai mult la relanti. Oricum, e de apreciat gabaritul redus al motorului dispus transversal care face ca botul