Putem vorbi de blogger-i ca de niste jurnalisti liber-profesionisti? Aceasta este o idee noua in Romania, pentru care lupta roMEDIAblogger, o asociatie cu un set de reguli minimale, care, odata respectate, permit inscrierea ca membru a oricarui blogger. Peste ocean, in SUA, doua personalitati ale spatiului virtual, Tim O’Reilly si Jimmy Wales, propun un cod de comportament care sa fie adoptat de blogger-i.
Asociatia Media a Blogger-ilor Romani
RoMEDIAblogger este prima Asociatie Media a Blogger-ilor Romani. Aceasta militeaza pentru ca blogger-ii romani sa fie recunoscuti ca jurnalisti liber-profesionisti. Orice blogger care respecta un minim de reguli de bun-simt poate sa devina membru.
RoMediaBlogger e doar un val mic deocamdata, iar stampila unei judecatorii nu il face mare, nu ii ofera mai mult sprijin decit pot sa ii ofere alte valuri mici ca si el.
Notiunea „jurnalism de blog“ este o tautologie. Blog-ul este just a media component. Este on-line media si nimic mai mult. Prin urmare, notiunea se incadreaza foarte pe larg in definitia jurnalismului si nu aduce chiar nimic nou. Pentru comunicare, nevoia de legitimitate este o premisa esentiala. Ignori, cel mai adesea, o sursa in care nu ai incredere. Aderarea la o organizatie „care sa garanteze pentru membrii ei“ nu e suficienta pentru a o obtine. Formarea unei asociatii nu ofera automat legitimitate nici ei, si cu atit mai putin membrilor ei. Avem asociatii de locatari, asociatii de vinatori si pescari, asociatii de apicultori, asociatii de tot felul de muritori. Pe net faci un forum si „ai intemeiat“ o asociatie. Dar ce spune asta celor care nu ii sint membri? Mai nimic! Cel mult iau act de existenta ei. Sau adera, daca simt nevoia. Comunitatile on-line cresc in baza interactiunilor off-line. Jurnalismul on-line are nevoie de interactiune si prezenta off-line pentru a capata