"Moda este un lucru atât de intolerabil, de urât, încât trebuie să o schimbăm la fiecare şase luni." Mă întreb ce ar fi afirmat astăzi, în 2009, Oscar Wilde? Astăzi, nu se termină bine prezentările de pret-ŕ-portér pentru primăvara/vară, nici nu apuci să îţi cumperi ceva, că te trezeşti deja cu planurile date peste cap din cauza prezentărilor pentru toamnă/iarnă.
Astăzi avem "fashion weeks" în toată lumea, tendinţe schimbate peste noapte, fără raţiuni, inutil de multe prezentări şi show-uri. Astăzi, toată lumea face design vestimentar pe bandă rulantă, preocuparea de bază este cantitatea, calitatea vine după. Dacă vine! Moda nu mai este ceva special, este un domeniu banalizat, plin de stereotipuri şi extrem de comercial. Acest fenomen cu "sezoane" din şase în şase luni tinde să devină ultrasaturat şi prea complicat economic, atât pentru designeri, cât şi pentru publicul consumator.
"BACK TO THE ROOTS"
Raţiunile nu mai pot fi estetice şi legate de tradiţie, deja marile case fac reduceri de 70% la colecţii deoarece cantităţile sunt uriaşe, timpul rămas între sezoane prea scurt şi puterea de cumpărare, dar şi cererea au devenit prea slabe. Toată lumea se face că nu observă, se merge înainte, mari nume şi mari grupuri de modă se scot la vânzare pe bursă, altele dau faliment sau sunt în pragul lui, alţii încearcă tot felul de metode de rebranduire, de fidelizare a clientului, de strategii şi tehnici de marketing, astfel ca, în final, să rămână cine poate. Şi nu vor fi mulţi, din păcate.
Deja "moda" este un concept atât de puţin profund şi lipsit de calităţi reale şi totul a devenit un joc de culise mercenar, încât tinde să devină patetic, mai ales dacă te gândeşti la Coco Chanel, Christian Dior, Paul Poiret, Pierre Balmain, Jeanne Lanvin, adevăraţii creatori. Sunt câţiva, principalii designeri actuali, care îşi fac treaba foarte bine, şi aceştia s