Unul dintre cei mai influenţi oameni din lume a cumpărat în 2005 reţeaua de socializare Myspace cu 580 mil. dolari şi a vândut-o cu numai 35 mil. dolari. Facebook, principalul rival, valorează acum peste 70 mld. dolari.
Myspace, una dintre cele mai "fierbinţi" companii de internet în urmă cu câtiva ani, a fost vândută către o companie de publicitate online în schimbul a numai 35 de milioane de dolari (24,3 mil. euro), faţă de suma de 100 mil. dolari pe care magnatul media Rupert Murdoch încerca să o obţină şi cu miliarde de dolari sub valoarea pe care reţeaua socială cu probleme o înregistra cu cinci ani în urmă, scrie The Guardian.
Compania News Corporation deţinută de Murdoch a achiziţionat Myspace în 2005 pentru 580 de milioane de dolari. În 2006, Google a semnat un acord de 900 de milioane de dolari de vânzare de publicitate pe Myspace. Până în 2007, reţeaua avea 300 milioane de utilizatori înregistraţi şi era evaluată la 12 miliarde de dolari. Reţeaua a fost însă "strivită" de Facebook, care s-a lansat la un an după Myspace.
NewsCorp a scos Myspace la vânzare în acest an, angajând banca de investiţii Allen & Co să-i găsească un cumpărător. Compania viza un preţ de 100 de milioane de dolari, însă a acceptat 35 de milioane de dolari din partea firmei de publicitate Specific Media. Mare parte din sumă va fi plătită sub formă de acţiuni, iar News Corp. va păstra o mică participaţie.
Myspace este aşteptată să renunţe la peste jumătate din angajaţii pe care-i mai are ca parte a acordului încheiat recent. Concedierile vin după o reducere cu 30% a personalului în aprilie 2010 şi o altă reducere de 47% în ianuarie 2011. Cu doi ani în urmă, Myspace avea peste 1.400 de angajaţi, acum mai are doar 500.
Facebook a devansat Myspace din punctul de vedere al numărului de utilizatori cu doi ani în urmă. Odată cu utilizatorii, reţe