La o lună după înfiinţare, Poliţia Locală a municipiului Giurgiu (PLG) funcţionează cu deficit de cadre. Doar 49 dintre cele 78 de posturi sunt ocupate, pentru celelalte reprezentanţii instituţiei aşteptând „undă verde” din partea Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici (ANFP).
PLG a fost prima instituţie de acest gen apărută în ţară (pe 1 ianuarie) în conformitate cu Legea 155/2010. Angajaţii provin din fosta Poliţie Comunitară şi din aparatul de specialitate al Primăriei, toţi având statutul de funcţionari publici. Chiar dacă s-au mişcat repede, reprezentanţii noii structuri nu au reuşit să acopere necesarul de personal. Lazăr Ciobanu, şeful PLG, a declarat pentru „Adevărul de Seară” că la sfârşitul acestei luni va fi organizat un concurs pentru ocuparea celor 29 de posturi vacante.
Acesta susţine că cel mai mare deficit de personal este pe ordine publică (15 posturi) şi pe intervenţie rapidă (8 posturi), urmate de compartimentele evidenţa persoanelor (4 posturi), circulaţie rutieră (1 post) şi disciplină în construcţii (1 post).
„Ne descurcăm foarte greu pentru că nu putem acoperi toate sectoarele. Spre exemplu n-am băgat încă oamenii pe circulaţie deoarece avem deficit pe ordine publică şi pe intervenţie şi cei mai mulţi oameni îi păstrăm acolo” a spus Lazăr Ciobanu, care a dat asigurări că instituţia pe care o conduce va fi în formulă completă la începutul lui martie. „Concursul va fi unul serios, avem nevoie de personal calificat. Cei din rezerva de cadre au un avantaj faţă de civilii obişnuiţi. În martie sper ca organigrama definitivă să fie gata” a completat Ciobanu.
Salarii... de funcţionari
Pe lângă ocuparea posturilor şi eficientizarea instituţiei, un alt obiectiv al şefului PLG este acela de majorare a salariilor. Acest lucru depinde însă de Primăria Giurgiu, instituţia în subordinea căreia PLG se află şi de bugetul de