(o contribuţie)
Sunt zile bune de când meditez la frunză. Simbolul ales de ministerul doamnei Udrea e unul din cele mai fertile pentru România. Cânţi la frunză, mănânci frunza, te acoperi cu frunza şi, ca să te justifici în faţa fiscului, poţi tăia frunza la câini. Evident, comunitari şi înregistraţi ca atare.
Frunza este de o bogăţie cromatică atât de mare, încât putem închipui câte una pentru fiecare partid - roşu, portocaliu, galben sau al poporului. Varianta propusă de minister ş frunza verde ş poate completa fericit şi drapelul naţional. Verdele adunat la tricolor ar trimite imediat la cunoscuta ospitalitate românească şi la culoarea fundamentală a maghiarilor pe care i-am ospetit aici. De altfel, ce ar putea fi, ca simbol, "the Carpathian garden" decât secuimea înconjurată de munţi, în "bazinul Carpaţilor"?
Puţin invidios pe ideea de succes a consultanţilor spanioli cu acţiuni la firme de sondaj din România, am încercat şi eu să găsesc un slogan demn de turismul românesc. M-am gândit mai ales la acele elemente de specific care pot stârni curiozitatea, la lucruri pe care nu le găseşti decât aici şi care îl pot face pe călătorul străin să scoată generos cardul din portofel. Iată ce aş propune: "Explore the Videanian Garden" e o trimitere directă la salba de lacuri care înconjoară Bucureştiul, la gazonul smălţuit de pe malurile lor şi la construcţiile care au apărut acolo în ultimii ani, prin efortul întregului popor.
"Discover what they cover!" Iată o invitaţie la mister şi aventură. România de azi e o zonă crepusculară în care mitul lui Dracula a fost depăşit de multe alte întrebări fără răspuns care s-au adunat în ultimii ani. Unde s-au dus banii de la FMI? Unde se vor duce? De ce îşi iubesc românii preşedintele numai după ce au plecat din ţară? Cum învaţă oile să scrie, cu trupurile lor, cuvinte pe dealuri? De ce clima de