Zoltan Szigeti este unul dintre cei mai experimentaţi oameni din publicitatea românească. În 2005, s-a despărţit de Ogilvy, unde şi-a consolidat cariera timp de 10 ani, în urma deciziei
Zoltan Szigeti este unul dintre cei mai experimentaţi oameni din publicitatea românească. În 2005, s-a despărţit de Ogilvy, unde şi-a consolidat cariera timp de 10 ani, în urma deciziei reţelei internaţionale. Puţine lucruri certe pot sta la baza acelei rupturi. Speculaţiile pot fi riscante. Szigeti a băgat totul sub preş şi în trei ani a reuşit să construiască The Group, un holding autohton de comunicare ce rivalizează cu grupurile multinaţionale. Este unul dintre cei mai puternici oameni din industria de publicitate, pe care breasla îl admiră şi îl urăşte (mare cuvânt!) în egală măsură.
Adevărul: În trei ani, aţi reuşit să creaţi un grup de comunicare format din 14 agenţii cu peste 250 de angajaţi. Cine v-a ajutat să ajungeţi la această dimensiune: clienţii de publicitate sau furnizorii de media?
Zoltan Szigeti: Oamenii care lucrează în agenţie ne-au ajutat. Dacă un client nu-şi primeşte un serviciu profesionist, atunci nu ai succes. Principalul lucru pe care l-am avut în vedere, întotdeauna, a fost ca oamenii din grupul nostru să fie foarte profesionişti, cel puţin la început, când puteai să-ţi alegi. Am pornit cu o echipă din cinci-şase oameni. Trebuia ca toţi să fie foarte buni. Ca să te impui în faţa competiţiei, trebuia să faci mai bine ca aceasta. Mai ales că nu aveam un nume, un brand, că luptam cu companiile multinaţionale...
- The Group nu era un brand, dar Zoltan Szigeti este un nume în piaţa de publicitate.
- Într-adevăr, Zoltan reprezintă un nume, dar şi Ovidiu şi Dan sunt nume (Ovidiu Florea şi Dan Balotescu, manageri ai unei companii din The Group - n. red.). Fiecare, la nivel individual, reprezintă un nume. Dar am văzut foarte m