Florin Chiforeanu, numit în funcţie de o lună, îi acuză pe foştii şefi ai companiei că au îngropat societatea în datorii. Situaţia Petromin va fi discutată azi, în adunarea generală a acţionarilor. Sursa: Feri Predescu
Petromin, ultima societate de navigaţie care mai aparţine statului român şi care, în urmă cu 20 ani, era mândria flotei româneşti, cu aproape 100 nave petrolier şi vrachiere, este astăzi înglodată în datorii de aproape 40 de milioane de lei, are toate activele puse sub sechestru şi se află în procedură de executare silită.
Actualul director, Florin Chiforeanu, spune că a descoperit numai nereguli lăsate de fosta conducere. Astăzi este programată o şedinţă a adunării generale a acţionarilor, la care vor par ticipa şi reprezentanţi ai Autorităţii pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS). În plus, Direcţia Naţională Anticorupţie (DNA) a demarat o anchetă în cazul Petromin.
„Ce să se cumpere, datorii?”
Activele Petromin înseamnă, de fapt, sediul administrativ din incinta Portului Constanţa, un remorcher fluvial, 140 de locuri de cazare, pe un teren de 5.000 de metri pătraţi în staţiunea Saturn cu câteva spaţii comerciale în zona Stadionului Farul Constanţa şi două nave vachier, din care doar una în stare fun cţională.
„Nu s-a plătit nimic, s-au deturnat o mulţime de bani, iar fosta conducere a dat dovadă, deliberat, de un management prost. Nu sunt cuvinte care să explice această golăneală, mai ales în ultimii doi ani, nu a fost nicio secundă de legalitate”, susţine Florentin Chiforeanu, numit în urmă cu o lună în funcţia de director al Petromin.
De-a lungul timpului, AVAS, care deţine peste 70% din acţiunile Petromin, a încercat în mai multe rânduri să privatizeze compania.
„Ce să mai privatizeze la ea şi ce să se cumpere, datorii? Am dat peste o mulţime de nereguli des