Numărul înmatriculărilor de autoturisme Dacia noi în ţările Uniunii Europene a crescut cu 12,1% în primele două luni ale anului, la peste 40.200 unităţi, pe o piaţă care continuă să scadă abrupt din cauza situaţiei economice dificile din zona euro, cu recesiune şi şomaj ridicat.
Înmatriculările de autoturisme noi din UE efectuate în lunile ianuarie şi februarie au coborât cu 9,5% faţă de perioda corespunzătoare a anului trecut, la 1,68 milioane unităţi, potrivit datelor prezentate marţi într-un comunicat transmis de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
În februarie, numărul înmatriculărilor a scăzut cu 10,5%, la aproximativ 795.000 unităţi, după un declin de 8,7% în ianuarie.
Dintre principalele mărci auto, numai 8 au înregistrat creşteri în primele două luni ale anului în UE. În procente, creşterea Dacia a fost depăşită numai de Honda (+15,1%) şi Jaguar (+22,1%), care afişează însă volume mai mici, de 18.000, respectiv de 3.200 unităţi. În luna februarie, înmatriculările de autoturisme Dacia în UE au crescut cu 15,9%, la aproximativ 20.000 unităţi.
Marca Renault a consemnat un declin de 12,5% în ianuarie şi februarie, la circa 113.300 unităţi. Astfel, grupul Renault, care include automobilele Renault şi Dacia, a înregistrat o scădere de 7,1% după primele două luni ale anului, la aproximativ 153.500 înmatriculări.
În luna februarie, Renault a înregistrat un declin de 14,8%, la 57.400 automobile, rezultând o evoluţie de -8,5% la nivel de grup, la 77.400 înregistrări.
Înmatriculările de autoturisme noi din România au coborât cu 12,7% în ianuarie şi februarie, la 7.900 unităţi. La nivelul lunii februarie, România a afişat o scădere de 15,8%, la aproape 3.500 unităţi.
Germania, cea mai mare piaţă europeană, a consemnat un declin de 10,5% în februarie, la aproximativ 200.700 înmatriculări, rezultând o scăd