» Problemele actuale de pe Autostrada Soarelui nu se vor remedia in viitorul apropiat, sustine Mihai Grecu, director general al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR).
» Panouri electrice de avertizare care nu functioneaza, telefoane de urgenta pline de panze de paianjen, panouri antiorbire furate si toalete publice fara apa, de aceste "facilitati" beneficiaza acum romanii pe autostrada. Iar Mihai Grecu spune, senin, ca situatia va mai ramane asa.
Seful CNADNR recunoaste, de fiecare data cand este intrebat, ca respectivele instalatii nu functioneaza, dar pune asta doar pe seama furturilor permanente de fibra optica. Grecu a admis ca fibra optica nu este unica solutie si ca s-ar putea aplica si alte solutii tehnice, care lasa hotii cu buzele umflate.
Lant de scuze
"Da, se pot folosi comunicatiile prin unde radio sau prin satelit. Vedeti, insa, noi deja am investit peste opt milioane de euro in actualul sistem. 50% din aparatura este inca pe autostrada, nu putem sa o schimbam acum. si asa mai avem de platit un milion de euro la firma care le-a montat, care nu mai discuta cu noi decat prin avocati", ne-a explicat directorul CNADNR. Grecu nici macar nu este convins ca functionarea panourilor electrice de afisaj – regula de baza pe autostrazile din Occident – ar fi utila in cazul unui accident precum cel de vinerea trecuta, cand mai multe masini s-au tamponat pe Autostrada Soarelui din cauza unei perdele groase de fum. "Pana s-a semnalat fumul si s-a anuntat, primele masini s-au ciocnit. Pana s-ar fi afisat pe panouri, oricum accidentul ar fi avut loc", spune cu ciudat de multa liniste si resemnare seful Administratiei Drumurilor. Conform legii, institutia pe care o conduce in calitate de administrator al autostrazii, are o importanta parte de vina pentru disfunctionalitatile din cauza carora am