Iniţierea conclavului de la Vatican pentru alegerea unui nou papă i-a făcut pe unii să se gândească la apropierea sfârşitului lumii - un nou val de temeri milenariste care se produce la puţin timp după cele legate de calendarul maiaş şi de trecerea unui asteroid prin vecinătatea planetei noastre, conform LiveScience.com. Apologeţii sfârşitului apelează de această dată la două profeţii din perioada medievală care susţin că următorul papă ales va fi şi ultimul dinaintea sfârşitului lumii. Una dintre profeţii îi aparţine unui arhiepiscop din secolul XII, iar cea de-a doua îi aparţine chiar lui Nostradamus. Evident însă că ambele profeţii sunt deschise la aproape orice interpretări, scrie Agerpres.
Prima profeţie, cunoscută drept profeţia Sfântului Malachia, a fost scrisă chiar de sfânt care era arhiepiscop de Armagh (Irlanda), în jurul anului 1132. Această profeţie nu a fost publicată până în 1595, când un călugăr benedictin a anunţat că a descoperit-o, alături de alte profeţii ale sfântului. În mod oficial, Biserica Catolică susţine că aceste profeţii nu-i aparţin sfântului Malachia.
Profeţia Sfântului Malachia constă în 112 versete scurte, fiecare dintre ele fiind interpretat pentru a reprezenta un anumit papă, în ordinea cronologică. Aceste versete sunt reprezentative pentru papii de până în anul 1590, dar apoi devin mult prea vagi, generale, deschise la interpretarea în orice cheie, ceea ce i-a făcut pe experţi să ia în calcul ipoteza că ar fi vorba de un fals realizat în secolul XVI. Spre exemplu, papa Adrian al IV-lea, care a condus Biserica Catolică între anii 1154-1159, este descris prin versetul "de la ţară, neprihănit, umil născut în oraşul St. Albans", verset ce reproduce cu acurateţe locul de naştere al papei din Anglia.
Aceaşi claritate nu se mai regăseşte la papii de după 1590. Spre exemplu, Leo al XI-lea, care a fost