Linia tramvaielor care, insa, a suferit mai multe modificari, odata cu trecerea timpului. "Aducem la cunostiinta onor public din Iasi, ca in ziua de 17 februarie (1 martie) 1900, vom preda circulatiunei prima linie a tramvaiurilor electrice, dintre Gara si Hala. Primul vagon va pleca in fiecare zi, la ora 7 dimineata de la bariera Garei, iar cele l’alte ii vor succeda in intervale regulate de cate 7 jumatate minute, in fiecare directiune, inspre Hala si de la Hala spre Gara, urmand astfel, pana la 11 noaptea", se prezenta intr-un anunt din ziarul Ecoul Moldovei din 24 februarie 1900. Regele Carol I a obtinut concesionarea tramvaiului din Iasi, la 25 februarie 1898, printr-o lege ce reprezinta, practic, certificatul de nastere al tramvaiului din Iasi. Inceputul de secol 20 a reprezentat o evolutie clara a mijloacelor de transport, in anul 1900 pe strazile orasului circuland tramvaie electrice. Pretul unui bilet de calatorie dus-intors, la acea vreme, era de 15 bani. Un an mai tarziu, in urma mai multor modificari, au fost puse in functiune cinci trasee, deservite de doar 19 vagoane. Iesenii aveau posibilitatea de deplasare prin intermediul mijloacelor de transport electrice, care legau Gara de Piata Unirii, cartierul Pacurari de zona Nicolina, dealul Copou de cartierul Socola, strada Alba de Abator si Targu Cucu de Sararie. Orasul Iasi se situa pe locul intai pe tara, ca lungime de retea, sinele masurand aproximativ 18 kilometri de cale. Alaturi de braileni, galateni, timisoreni si bucuresteni, iesenii se puteau lauda cu faptul ca orasul lor era printre primele din tara in care s-a introdus tramvaiul electric in perioada 1894-1901. Incepand din anul 1929, la Iasi au fost aduse si primele autobuze, pentru imbunatatirea transportului de calatori. Primele trasee autorizate au fost cele care faceau legatura intre statia CFR si targusorul Nicolina si cele care faci