900 de milioane de oameni au cont pe Facebook, dar încrederea acestora în companie este destul de scăzută, arată un studiu realizat de Associated Press şi CNBC şi citat de Washington Post.
Astfel, numai 13% dintre cei 1.004 americani chestionaţi au declarat că au încredere în Facebook în ceea ce priveşte datele confidenţiale, în timp ce 59% spun că au foarte puţină încredere sau nu au deloc încredere în compania lui Mark Zuckerberg.
De asemenea, 83% dintre cei chestionaţi au declarat că nu accesează aproape niciodată reclamele de pe Facebook.
În plus, 54% dintre subiecţi au spus că nu s-ar simţi "în siguranţă" cumpărând produse de pe Facebook, mai notează Washington Post.
Banii din publicitate, 82% din veniturile Facebook
O altă lovitură pentru reţeaua de socializare este că americanii par să aprecieze mai mult gigantul IT Google, cel puţin în ceea ce priveşte protecţia datelor. Astfel, 71% dintre cei chestionaţi au declarat că au o părere favorabilă despre Google.
Washington Post scrie că, în 2011, venitul mediu obţinut de Facebook din publicitate a fost de 4,34 dolari per utilizator, mult sub valoarea de 30 de dolari per utilizator, obţinută de Google.
"Facebook încă n-a găsit un model de succes în ceea ce priveşte publicitatea, care să aducă venituri pe măsura numărului uriaş de utilizatori", a declarat Nate Elliott, analist Forrester Research.
De altfel, firma General Motors a anunţat că nu va mai publica reclame pe Facebook, deoarece le consideră ineficiente.
În ciuda neîncrederii, banii din publicitate au reprezentat 82% din veniturile Facebook, în ultimul trimestru din 2011. Restul de 18% provin din cumpărarea de bunuri virtuale, cum ar fi cele din jocuri precum Farmville sau Zynga Poker.
900 de milioane de oameni au cont pe Facebook, dar încrederea acestora în companie este destul de scăzută, arată un stu