Am realizat o vizită la fabrica Ford de la Craiova pentru a vă prezenta detalii de interior în cadrul unei rubrici speciale. În acest reportaj vă vom explica cum cum se produc premiatele motoare EcoBoost în uzina din Bănie.
În urma unor schimbări substanţiale, acum la fabrica din Craiova se produce revoluţionarul motor de 1 litru EcoBoost, un motor recunoscut pe plan internaţional. Acesta a primit de două ori premiul Engine of the Year (în 2012 şi 2013).
Motorul EcoBoost de 1 litru, îmbină injecţia directă, supraalimentarea turbo şi supapele cu distribuţie variabilă reducând consumul fără a sacrifica puterea.
Motorul EcoBoost de 1 litru a fost conceput la centrele de cercetare şi dezvoltare ale Ford din Aachen şi Merkenich, Germania, şi Dunton, Marea Britanie, şi este produs la uzinele din Köln şi Craiova, România.
Primul pas în producţia acestui motor, începe în secţiunea de turnătorie, una foarte nouă, din care iese blocul motor. După răcire, motorul primeşte toate elementele mobile, precum biele, arborele cotit, vibrochenul şi pistoanele. Pe linia de producţie, cu greu ceva poate întrerupe fluxul de producţie.
Destul de mic pentru a încăpea în compartimentul de bagaje de mână al unui avion, motorul oferă cel mai bun consum de benzină din clasa sa pe piaţa europeană fiind echipat pe modele precum Fiesta, Focus, C-MAX şi Grand C-MAX.
Uzina Ford din Craiova a fost modernizată pentru a facilita producţia motorului EcoBoost de 1 litru, fiind introduse tehnici avansate de producţie care reduc volum de agenţi de răcire necesar la prelucrarea pieselor de motor din aluminiu la doar 5 mililitri per componentă de la 2 litri anterior, contribuind la o amprentă redusă de mediu a producţiei.
Pe linia de producţie regăsim şi motorul EcoBoost de 1,5 litri este a doua unitate construită la Craiova. Per total, în secţia motoare a fabricii din Cra