Pe 31 martie 1909, compania de construcţii maritime din Belfast „Herman and Wolff" termina de construit ceea ce urma să fie cel mai mare pachebot din lume şi pe măsură a fost şi eşecul navei. 33 de ani mai târziu, aceeaşi companie terminase de construit nava maritimă „Evanghelia".
Lansată în 1942, nava a purtat diferite denumiri, până când proprietarul, Aristotel Onassis, a comandat, în 1968, scufundarea ei. A eşuat, fără fast, pe marea românească, devenind simbolul staţiunii Costineşti.
Click pentru a vedea GALERIE FOTO cu epava navei "Evanghelia", de la Costineşti
Titanic a plecat cu fast, dar nu s-a mai întors
Pachebotul, construit în 1909, a fost denumit Titanic şi urma să fie pionierul transportului maritim rapid pe distanţe lungi. După mai multe teste, Titanic a fost lansat, cu fast, în prima sa călătorie de anvergură. În 1912, pe 10 aprilie, Titanic pleca din oraşul britanic Southampton, cu destinaţa New York(Statele Unite).
Click pentru a vedea GALERIA FOTO despre tragedia Titanicului, cel mai mare pachebot al acelor vremuri
Patru zile mai târziu, deşi primiseră avertizările meteo pentru zona Newfoundland, Titanicul s-a lovit de un aisberg ascuns din cauza ceţii. Lovitura i-a fost fatală pachebotului, care s-a scufundat luând cu el mulţi dintre pasageri. 1. 500 de persoane au murit în tragicul accident.
Directorului şantierului naval „Harland and Wolff" declara la câteva zile de la tragedia Titanicului:
"Ştiu că nu e nimic ştiinţific, dar vaporul mă avertiza că va muri şi va lua foarte mulţi oameni cu el".
Citeşte aici despre Tragedia Titanic
Evangeliei i s-a cerut să nu se mai întoarcă
Epava din Costineşti, devenită un simbol al staţiunii româneşti de la Marea Neagră, provine din acelaşi atelier unde a fost construită şi nava Titanic. Compania irlandeză de constru