Trupa suedeză Nox Aurea şi-a promovat în România noul album, "Ascending in Triumph", lansat în 2010, printr-un miniturneu, care a inclus şi Bucureştiul. Înaintea concertului pe care l-au susţinut de Halloween în Cage Club din Capitală (fostul Live Metal Club), artiştii ne-au acordat un interviu în care ne-au vorbit de muzica lor, dar şi despre filosofia care stă în spatele versurilor lor.
După un mini-turneu prin România, trupa Nox Aurea şi-a prezentat albumul "Ascending in Triumph" şi în Cage Club din Capitală. Artiştii suedezi ne-au acordat un interviu în care ne-au vorbit despre muzica lor, dar şi despre filosofie.
Muzica, spuneaţi, este "limbajul zeilor". Înţeleg mulţi oameni acest limbaj, în opinia voastră?
Poate fi înţeleasă, dar la niveluri diferite. Toată lumea, cred, o poate înţelege, cel puţin anumite aspecte ale sale, iar câţiva pot s-o pătrundă până la esenţă.
Care sunt principalele influenţe în muzica voastră?
Din muzica clasică, prefer compozitorii ruşi, precum Mussorgski şi Ceaikovski, dar şi muzica lui Edvard Grieg şi a altora. În general, ascult diverse genuri, black, death, heavy metal, de la Black Sabbath, chiar şi blues. Dar influenţele nu provin numai din muzică.
Fosta trupă în care aţi activat doi dintre voi, Urgginthul, aborda genul death metal, însă cu Nox Aurea v-aţi orientat spre doom. Ce a determinat această schimbare de stil?
Sunt pur şi simplu două căi diferite de a te exprima în muzică, iar eu nu vreau să mă limitez la un singur gen. Îmi plac deopotrivă stilurile death şi black, prin care pot exprima latura intensă a minţii umane, dar îmi plac şi sonorităţile atmosferice, care te îndeamnă la reflecţie. Cu Nox Aurea, vrem să-i facem pe oameni să reflecteze.
Şi voi, ca şi multe trupe tinere din doom (de exemplu Frailty din Lituania), aţi ales s