Piaţa auto chineză reuşeşte să surprindă din nou. După ce a depăşit SUA, la numărul de autivehicule comercializate, acum, cel mai mare constructor european, Volkswagen, a ajuns să comercializeze mai multe maşini decât în ţara de origine, Germania.
Constructorul german a reuşit o performanţă care părea un vis irealizabil acum câţiva ani. A vândut mai mult în China decât în Germania.
Conform datelor oferite de asociaţiile constructorilor auto din cele două ţări, Volkswagen a reuşit să comercializeze, în China, în prima jumătate a acestui an 652.000 de maşini. În Germania, marca din Wolfsburg nu a reuşit să ajungă decât la 632.000 de unităţi.
Chiar dacă ambele pieţe au crescut, din punct de vedere al vânzărilor, Germania se recunoaşte pentru prima dată învinsă de China.
Vânzările globale ale grupului Volkswagen au scăzut în primele şase luni ale anului cu 5%, ajungând la 3,1 milioane de unităţi. În Europa, scăderea Volkswagen a fost de 11,7%, cu 1,7 milioane de unităţi vândute în perioada ianuarie-iunie 2009.
Cu toate acestea, cota de piaţă a celor de la Volkswagen a ajuns, la nivel mondial, la 12%, faţă de numai 9,9% cât avea marca germană anul trecut.