După primele trei luni, Astra revine pe primul loc. „Vedetele“ primului trimestru sunt însă două companii mici, care au înotat contra curentului într-o zonă periculoasă, cea a poliţelor auto.
După primele trei luni ale anului 2012, veniturile companiilor de asigurări din România depăşiseră 1,53 miliarde de lei, cu 11% mai mult decât în aceeaşi perioadă a lui 2011, potrivit datelor Uniunii Naţionale a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România (UNSAR). Creşterea a fost determinată de evoluţia pozitivă a primelor brute subscrise de societăţile de dimensiuni mici şi mijlocii. Dintre primele cinci companii din România, doar Groupama a reuşit să obţină venituri mai mari decât în primul trimestru din 2011, creşterea fiind de 5%, după cum arată calculele Capital.
Astra Asigurări a reuşit să revină pe primul loc în top după ce, pe ansamblul anului 2011, înregistrase venituri mai mici decât afacerile cumulate ale Omniasig şi BCR Asigurări (societăţi care au fuzionat recent). Cea mai mare creştere a vânzărilor a înregistrat-o Euroins (58%), care a intrat astfel în top direct pe locul al şaptelea. Afacerile asigurătorului se bazează aproape exclusiv pe segmentul auto, unde a înregistrat prime brute de peste 105 milioane de lei, de 2,5 ori mai mult decât în primul trimestru al anului trecut. Pe locul doi în topul creşterilor este Carpatica Asigurări, ale cărei venituri au urcat cu 33%, ajutate, de asemenea, de segmentul poliţelor Casco şi RCA.
Poliţele auto aduc pierderi
Evoluţia celor două societăţi cu cele mai mari creşteri este însă în contradicţie cu mersul general al pieţei. Astfel, pe ansamblu, ponderea vânzărilor de poliţe auto a scăzut, pentru prima dată în ultimi ani, sub 60%. Faţă de primul trimestru din 2011, subscrierile pe acest segment au fost mai mici cu 6%. Mai mult, rata daunei pe auto a urcat la 115%, ceea ce a