Limuzina lui Gheorghe Gheorghiu-Dej rugineşte la Cluj, în timp ce alte maşini au fost puse în valoare.
În ultimii 10 ani, au apărut şi în Transilvania şi Banat colecţionarii de maşini de epocă. Paradele tematice au loc şi ele tot mai des iar proprietarii automobilelor cunosc poveştile "bijuteriilor" din colecţii ca pe o istorie a familiei. Maşinile de epocă au un statut parte, trebuie întreţinute, protejate de praf, umezeală şi lumină şi, din când în când, scoase la plimbare. Iar această pasiune nu e tocmai ieftină. Chiar dacă pe diferite pagini de Internet, anunţurile de vânzări au un preţ acceptabil, un cumpărător ar trebui să ţină cont de faptul că restaurarea unui asemenea bolid poate costa de trei ori mai mult decât preţul de achiziţie. De exemplu, un Mercedes 190 SL poate fi achiziţionat cu aproximativ cu 25.000 euro iar restaurarea mai costa circa 35.000 euro - piesele şi manopera iar un BMW 327 Cabrio ajunge în final undeva la 95.000 euro.
Un Mini Cooper din anii 1950- 1960 poate fi achiziţionat şi cu 3.000 de euro, dar până la ajunge "piesă de colecţieŢ, proprietarul mai trebuie să investească o sumă frumuşică şi pentru ca să poată fi atestat, trebuie să fie într‑o stare tehnică şi estetică corespunzătoare unui obiect de patriomoniu. "Trebuie, în primul rând, verificate registrul, seria şi alte elemente. Pe siturile de specialitate, un Ford Mustang Cabrio din 1966 se vinde cu 19.500 de euro, un MG TD restaurat, cu 50.000 de kilometrii parcurşi, ajunge la 27.900 de euro iar un VW Karmann Ghia fabricat în 1972, restaurat cu piese originale şi 142.000 de kilometri parcurşi, costă 10.900 de euro. La aceste cifre se adaugă îmbunătăţirile pe care colecţşionarul poate să le aducă, fără a modifca însă adevărata istorie a automobilului", spun specialiştii. Evident, restaurarea poate dura de la câteva luni la câţiva ani, în funcţie de uşurinţa cu care p