Cum se înregistrează cheltuielile cu pierderi din creanţe-clienţi incerţi? Care sunt ultimele reglementări ale Codului fiscal în ceea ce priveşte deductibilitatea cheltuielilor cu stingerea acestor clienţi incerţi? Cocoş Floarea - Medgidia Referitor la creanţele neîncasate, în Codul fiscal sunt tratate două aspecte: cheltuielile înregistrate la scoaterea din evidenţă a creanţelor neîncasate şi cele înregistrate la scoaterea din evidenţă a creanţelor incerte sau î
Cum se înregistrează cheltuielile cu pierderi din creanţe-clienţi incerţi? Care sunt ultimele reglementări ale Codului fiscal în ceea ce priveşte deductibilitatea cheltuielilor cu stingerea acestor clienţi incerţi?
Cocoş Floarea - Medgidia
Referitor la creanţele neîncasate, în Codul fiscal sunt tratate două aspecte: cheltuielile înregistrate la scoaterea din evidenţă a creanţelor neîncasate şi cele înregistrate la scoaterea din evidenţă a creanţelor incerte sau în litigiu, neîncasate.
Deasemenea, conform aceluiaşi act normativ, contribuabilii care scot din evidenţă clienţii neîncasaţi sunt obligaţi să comunice în scris acestora scoaterea din evidenţă a creanţelor respective, în vederea recalculării profitului impozabil la persoana debitoare, după caz.
În primul caz, potrivit prevederilor art. 21, alin. (2), lit. n) din Codul fiscal sunt cheltuieli deductibile la calculul impozitului pe profit, pierderile înregistrate la scoaterea din evidenţă a creanţelor neîncasate, în următoarele cazuri:
- procedura de faliment a debitorilor a fost închisă pe baza hotărârii judecătoreşti;
- debitorul a decedat şi creanţa nu poate fi recuperată de la moştenitori;
- debitorul este dizolvat, în cazul societăţii cu răspundere limitată cu asociat unic, sau lichidat, fără succesor;
@