Primii ani postrevoluţionari şi dificultăţile întâlnite de străini în ţara noastră au fost evocate în The New York Times de un om de afaceri american, care crede că lucrurile s-au îmbunătăţit în ultimii ani
"Ţara nu se mai afla sub un regim comunist, dar nimeni nu voia să călătorească acolo. Mai era şi în timpul primului Război din Golf şi nimeni nu voia să plece nicăieri". Astfel începe descrierea despre România anului 1991 făcută de Aviad Meitar cel care avea să aducă franciza Pepsi după Revoluţie, potrivit unei mărturii din The New York Times (NYT). "Cu greu am găsit pe cineva să mă însoţească în România, dar până la urmă am convins un coleg să vină cu mine", spune Meitar, care s-a lovit de izolarea ţării din acei ani încă de la planificarea vizitei. "Nu existau zboruri directe de la New York la Bucureşti", scrie omul de afaceri despre o realitate încă prezentă.
Acum doi ani Delta Airlines avea să renunţe la cursele directe dintre Bucureşti şi metropola americană, reluate în iunie 2007 după 8-9 ani de întreruperi. Alt lucru neschimbat sunt iernile aspre precum cea când a nimerit Meitar în România (februarie 1991), în plină "furtună de zăpadă". "Temperatura era de minus şase grade sub zero. Nu ştiu ce-a fost în capul meu, dar nu aveam decât un costum subţire sub o haină de ploaie. Îngheţam". Şi mai rău avea să-i fie americanului de origine israeliană peste câteva minute, "căci mi-era mai cald afară decât în interiorul maşinii", îşi aminteşte el. "Singurele vehicule care ne puteau duce de colo până colo erau Daciile făcute în România, care erau cutii de metal ce sugeau aerul rece în interior. Chiar aveam dureri de la frig şi mă tot gândeam că n-a fost o idee deloc bună". Ideea lui Meitar fusese de a explora oportunitatea instalării Pepsi în România.
"Totul era cenuşiu în oraş"
În câteva minute, dezamăgirea avea să i se adâncească în urma pri