Şase hectare de teren din pădurea Surlari, care este sit Natura 2000 şi inclus într-un program menit să protejeze anumite specii de plante şi animale în habitatul lor natural, au fost scoase definitiv din fondul forestier naţional pentru a se putea realiza Autostrada Bucureşti - Ploieşti.
Lucrările la autostradă au fost blocate anul trecut din cauza acestei păduri. În prezent, terenul a fost luat în administrare de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) pentru a putea fi defrişat, astfel încât lucrările la autostradă să poată continua. Pentru a nu se defrişa pădurea, reprezentanţii organizaţiei neguvernamentale Eco-Civica au propus ca autostrada să traverseze cei 1,5 kilometri de pădure printr-un tunel sau printr-un traseu suspendat. Potrivit calculelor ecologiştilor, costurile pentru defrişare, scoaterea rădăcinilor şi mutarea cernoziomului valoros aflat acolo depăşesc cheltuielile unei şosele suspendate pe distanţa de 1,5 km.
Şase hectare de teren din pădurea Surlari, care este sit Natura 2000 şi inclus într-un program menit să protejeze anumite specii de plante şi animale în habitatul lor natural, au fost scoase definitiv din fondul forestier naţional pentru a se putea realiza Autostrada Bucureşti - Ploieşti.
Lucrările la autostradă au fost blocate anul trecut din cauza acestei păduri. În prezent, terenul a fost luat în administrare de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) pentru a putea fi defrişat, astfel încât lucrările la autostradă să poată continua. Pentru a nu se defrişa pădurea, reprezentanţii organizaţiei neguvernamentale Eco-Civica au propus ca autostrada să traverseze cei 1,5 kilometri de pădure printr-un tunel sau printr-un traseu suspendat. Potrivit calculelor ecologiştilor, costurile pentru defrişare, scoaterea rădăcinilor şi mutarea cernoziomului valoros aflat acolo depăşesc cheltu