Andrei Iuşut nu a avut un traseu antreprenorial clar până la stabilirea centrului de greutate al afacerilor sale în restaurantele cu specific turcesc sau grecesc. Acum ştie şi cum se face, şi cum se vinde kebabul pe sabie.
"Ce aţi făcut, aţi tăiat covoarele?!" povesteşte amuzat Andrei Iuşut, proprietarul restaurantelor Divan şi Meze Taverna, despre şocul turcului de la care a cumpărat chilimurile (un tip de ţesătură turcească n.r.) când le-a văzut tăiate, cusute şi apoi lipite în mod aleatoriu pe unul dintre pereţii restaurantului cu specific turcesc Divan din Floreasca. Noul restaurant a fost deschis la patru ani după primul Divan, cel din Centrul Vechi al Capitalei şi la un an după cel cu specific grecesc, Meze Taverna, aflat tot în centrul istoric. Cele două restaurante Divan au atras investiţii de circa 1,7 milioane de euro, pe care Iuşut speră să le amortizeze în circa cinci ani. Pe lângă restaurante, Andrei Iuşut conduce împreună cu soţia lui şi agenţia de turism AA Travel, dar şi alte mici afaceri de import. Reunite sub umbrela Divan Group, acestea au totalizat anul trecut o cifră de afaceri de două milioane de euro.
Pasionat de cultura orientală, Iuşut are câte o explicaţie pentru fiecare obiect din restaurantele sale, dar şi pentru preparatele celor cinci bucătari turci pe care i-a recrutat personal. Spre exemplu, picioarele meselor sunt inspirate de şahul persan şi sunt aceleaşi cu un model din componenţa narghilelelor. Un perete al restaurantului este acoperit de „iznik„ – plăcuţe de ceramică de mici dimensiuni, pictate manual de tineri turci. Peretele de vizavi este acoperit de bucăţi de chilimiruri, covoarele despre care se spune că pot fi ţesute doar cinci de câte o femeie, altfel ea riscând să îşi piardă vederea din cauza ţesăturii complicate. Preţul pentru o bucată de iznik este de circa 200 de euro, iar, pentru covoarele pe ca