In 2003, intr-un moment in care aproape ca nici nu se vorbea despre ambalaje de arta sau de lux, Elena Corlan lansa firma Artlux, cu o investitie de doar un milion de lei vechi, suma necesara pentru cumpararea unei masini de debitat carton. Acum lucreaza insa cu grupuri de comunicare precum Ogilvy si companii precum McDonald's sau BitDefender.
Ceea ce a determinat-o pe Elena Corlan sa isi deschida propria afacere a fost faptul ca avea o experienta de aproape 25 de ani in domeniul legatoriei de arta si protocol, anterior lucrand pentru unitatile de protocol din cadrul Armatei si Academiei Militare si pentru diverse tipografii ca sef de legatorie, dar si ca in 2003, in momentul in care a infiintat Artlux, aceasta nisa era abia in formare.
„Am observat ca nu exista cerere pe piata, dar putea fi formata pentru ca nu erau foarte multi care sa foloseasca astfel de produse, dar erau foarte impresionati la vederea lor, deci potentialul ambalajelor de lux era foarte mare. Stiam ca evenimente sunt tot timpul si in toate domeniile si intuiam ca produsele vor fi apreciate pentru ca deja intrau multe firme straine. Pe de alta parte, cei care ofereau astfel de produse erau foarte putini si nicidecum specializati in domeniu. Adesea erau legatorii sau tipografii care ofereau legatoria conventionala, nu cea de arta si, in nici un caz ambalaje de lux”, povesteste Elena Corlan (47 de ani), fondatoarea si managerul Artlux, companie lansata in august 2003 si care anul trecut a avut afaceri in jurul a 72.000 de euro si profit de aproximativ 22.000 de euro.
Pentru ca domeniul era in formare si nici nu avea inca utilaje si spatiu de productie, la inceput Corlan s-a adresat pietei de protocol realizand ambalaje de lux care se bazeaza pe unicate si serii mici.
„Initial noi ne-am axat pe legatoria de arta, dar clientii ne-au solicitat o varietate foarte mare de prod