Pentru Petrică Uşurelu, afacerea cu mochete Piritex a fost doar un antrenament. Acum aşteaptă să dea marea lovitură cu Ploieşti West Park. La 36 de ani, Petrică Uşurelu, proprietarul distribuitorului de materiale de amenajări interioare Piritex, se numără printre cei mai tineri români din „Forbes 500 Miliardari“.
În doar trei ani a reuşit să pună bazele Ploieşti West Park - anunţat a fi unul dintre cele mai mari parcuri industriale din Estul Europei la momentul finalizării investiţiei estimate la 700-800 milioane de euro - şi să atragă clienţi de marcă precum gigantul din domeniul bunurilor de larg consum Unilever, grupul Lufkin (domeniul petrolier) sau Toro (instalaţii pentru irigat). Iar aceste nume reprezintă doar începutul său, după cum îi place lui Uşurelu să spună, antrenamentul.
Antreprenorul are motive să fie optimist dacă ne uităm la succesul înregistrat de un alt parc industrial din Ploieşti, închiriat în totalitate de companii locale sau multinaţionale din industria auto sau a bunurilor de larg consum. Un alt exemplu de succes, parcul Tetarom de la Cluj, a atras pe lista chiriaşilor un alt nume de anvergură, Nokia, a cărui fabrică de telefoane mobile a ajuns între timp unul dintre cei mai mari exportatori din ţară. Uşurelu afirmă că lista clienţilor săi va creşte semnificativ în 2011. Avansează chiar şi o cifră: până la finele anului, va avea în parc în total circa zece mari nume de multinaţionale.
Puncte tari
Ce va atrage însă toate aceste nume în parcul industrial al lui Uşurelu? Antreprenorul mizează în primul rând pe poziţia geografică a Ploieştiului, una dintre cele mai bune opţiuni ale României din punct de vedere logistic şi industrial, dar şi pe forţa de muncă calificată din zonă. Nu în ultimul rând, strategia adoptată de omul de afaceri român care a pus bazele proiectului logistic de la Ploieşti se mulează destul