Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a decis, marţi, să dea o nouă decizie de intrare în legalitate pentru spoturile Aqua Carpatica, după ce deţinătorul acestui brand, Jean Valvis, şi-a expus punctul de vedere în şedinţa Consiliului, reclamele TV urmând să fie modificate, potrivit Mediafax.
CNA a dat, în şedinţa din 26 aprilie, o decizie de intrare în legalitate pentru spoturile Aqua Carpatica, însă aceasta nu a fost transmisă radiodifuzorilor, la cererea lui Jean Valvis - care nu se afla în ţară în acel moment - de a-şi expune punctul de vedere în faţa Consiliului.
El a susţinut, astfel, marţi, veridicitatea celor afirmate în spoturile Aqua Carpatica pentru apă plată şi pentru apă carbogazoasă, fiind vorba de mesaje diferite.
La şedinţa de marţi au mai participat Ioan Adrian Vilău, din partea APEMIN - Patronatul Apelor Minerale din România, şi Adrian Feru, director de cercetare şi dezvoltare la Societatea Naţională a Apelor Minerale.
Membrii CNA au decis să dea o decizie comună pentru ambele spoturi, însă cu recomandări diferite, în urma sesizărilor primite şi a discuţiei cu Jean Valvis, care a fost de acord cu schimbările propuse.
În cazul spotului la apă plată, se spune că, "În România, legea permite de cinci ori mai mulţi nitraţi decât limita admisă pentru de medici pentru copii". Adrian Feru a sesizat însă că nu există nicio lege în acest sens, că "limita admisă" este de fapt o recomandare a pediatrilor, pentru sugari, şi nu pentru copii.
Astfel, în discuţia cu membrii CNA, Jean Valvis a fost de acord ca afirmaţia respectivă să fie modificată în aşa fel încât să se vorbească de o doză recomandată de medici şi de "copii mici". Pe de altă parte, el a spus că susţine în continuare afirmaţia din reclamă potrivit căreia Aqua Carpatica este apa plată cu cel mai scăzut conţinut de nitraţi din România.