Cu un palmares de 12 victorii la Raliul Paris - Dakar, dintre care şapte consecutive, Pajero s-a impus ca unul dintre regii off-road. Modelul lansat în urmă cu peste un sfert de veac de constructorul japonez se găseşte acolo, în cercul restrâns al "greilor" segmentului, alături de Toyota Land Cruiser, Land Rover Defender şi Discovery şi Mercedes G-Klasse, chiar dacă nu toate modelele enumerate se pot compara ca dotări şi confort.
Mitsubishi Pajero a primit de curând un nou motor. Mai bine zis, dieselul de 3,2 litri care exista pe modelul lansat în 2006 a făcut muşchi, oferind performanţe superioare. DI-D în patru cilindri în linie a crescut şi scoate acum 200 CP la 3.800 rpm, precum şi un cuplu de 441 Nm, disponibili de la 2.000 rpm. Adică o putere mai mare cu 30 CP şi aproape 70 Nm faţă de versiunea precedentă. Îmbunătăţirile se simt, atât rulând în off-road, cât şi în regim de şosea, în acest caz chiar mai mult decât pe zona accidentată. Pentru o maşină care cântăreşte aproape două tone şi jumătate, acceleraţia de la 0 la 100 km/h ce se realizează în 11,1 secunde este rezonabilă, mai ales că nu vorbim despre un sprinter. Ca reper orientativ, viteza maximă este de 180 km/h.
Dacă aptitudinile de căţărător nu au putut fi puse vreodată la îndoială, acum impresionează plăcut creşterea nivelului confortului. Maşina este excelent antifonată şi motorul parcă nu se aude mai deloc din interior. La capitolul designului exterior, Pajero este acelaşi cu modelul lansat în 2006. În versiunea de echipare Instyle A60, transmisia este automată secvenţială, aceasta făcându-şi excelent treaba indiferent de solicitări. Sistemul de tracţiune integrală are două diferenţiale blocabile şi reductor, fiind simplu de folosit în momentele mai delicate ale traseului, iar garda la sol şi unghiurile de atac şi de degajare sunt cele mai mari din clasă. Pe scurt, Pajer