In lupta cu criza, un publisher ceh a decis sa inaugureze patru cafenele unde oamenii obisnuiti pot interactiona cu jurnalistii si beneficiaza de servicii speciale de internet.
Cateva cafenele care urmeaza sa se deschida luna viitoare in Cehia intentioneaza sa ofere clientilor care le frecventeaza servicii mult mai specializate decat binecunoscuta cafea, scrie The New York Times.
In timp ce isi savureaza bauturile, vizitatorii acestora vor avea posibilitatea sa navigheze pe Internet, vor fi ajutati sa isi construiasca profilul personal pe retelele sociale online sau chiar vor putea vorbi cu jurnalistii care lucreaza in camera alaturata.
Asa-numitele „cafenele cu jurnalisti" fac parte dintr-un nou proiect care vrea sa puna in aplicare conceptul de jurnalism la nivel local, pentru a reface legatura dintre ziaristi si cititori sau cei care lucreaza in publicitate. Proiectul urmareste sa orienteze atentia oamenilor de presa in special pe problemele cu care se confrunta comunitatile mici si sa ii convinga sa nu se mai concentreze atat de mult pe subiectele de interes mondial sau national.
Publicatiile la nivel local au inceput sa devina tot mai numeroase in Europa si in America de Nord, pe masura ce majoritatea ziarelor incearca sa gaseasca diverse formule de supravietuire in fata crizei.
Insa planul pus la punct in Cehia, un proiect elaborat de firma de investitii PPF Group, merge extrem de departe in incercarea de a-i conecta pe jurnalisti la comunitatile pe care le deservesc.
„Nu exista optiunea de a inchide usa" intre spatiul destinat cafenelelor si redactiile de stiri adiacente, a declarat Roman Gallo, director de strategii media al PPF, care a precizat ca „cititorul poate simti astfel ca intra in contact direct cu editorul si chiar ii poate transmite tot ceea ce doreste".
„Pozitia pe care o ocupa jurnalistii in cadrul proiectu