Împărţind platforma scurtată MQB cu viitorii VW Polo/ Audi A1 Sportback, crossoverul Q1 va fi lansat la începutul lui 2016. În program va exista şi o versiune sport Audi SQ1 cu 200 CP.
Mai înalt (1.570 mm) şi mai îngust (1.750 mm) ca un A3 (1.421mm respectiv 1.777 mm), dar nu la fel de lung (4.000 mm) precum fratele ierarhic superior Q3 (4.385 mm), Audi Q1 va avea alura unui hatchback micuţ pompat să arate ca un SUV.
Modelul nu va avea de dus o greutate în exces, graţie panourilor şi componentelor suspensiei din aluminiu, prin urmare Q1 va primi la baza motorizărilor un micuscul 1.0 TFSI în 3 cilindri supraalimentaţi prin turbo. Unitatea regăsită şi pe VW Taigun va livra minim 110 CP şi un cuplu motor de 175 Nm de la 1.500 rpm, permiţând mini-SUV-ului urban cu tracţiune frontală şi cutie manuală în şase trepte un demaraj 0-100 km/h în 9 secunde şi atingerea unei viteze maxime de 185 km/h. Consumul va fi de 4,7 litri la sută, iar emisiile abia dacă vor sări de 100 grame CO2 la km.
În rest, în program se vor regăsi arhitecturi în patru cilindri de 1.2 TFSI şi posibil, noul 1.4 TFSI ca parte a unui sistem hibrid de 150 kW (150 CP + 50 CP) ce implică motricitatea uneia din punţi printr-o unitate electrică. Fără aceşti campioni ai consumului cu pipeta, Audi nu ar avea nicio şansă să îşi atingă scopul autoimpus de a avea în cadrul întregii flote emsii sub 120 grame CO2 la km. Rasatul SQ1 va prelua sub capotă o cilindree reactivată de 1.6 TFSI cu 200 CP şi un sistem integral Quattro. Common-railul diesel 1.6 TDI cu 110 CP nu va putea fi evitat pe piaţa europeană.
Cu un look mai îndrăzneţ şi în acelaşi timp mai sportiv, Audi Q1 va dispune la interior de o echipare multimedia mult mai bună datorată sistemului modular de la Audi (MIB). Utilul MMI Navigation Plus cu procesoare mult mai rapide, dar şi cu o reprezentare grafică mai detaliată 3D, display de 7 i