Oficialii Jaguar au anunțat ieri că proiectul C-X75 a fost suspendat și că nu vor mai produce cele 250 de unități promise ale mașinii de 1,1 milioane de euro.
Apariția conceptului C-X75 la expoziția auto de la Paris, din 2010, a creat discuții aprinse între pasionații de mașini. Optimiștii considerau că un astfel de model ar readuce marca Jaguar în topul producătorilor de mașini de lux. Ceilalți, pesimiștii, că dezvoltarea unui asemenea proiect, într-o perioadă atât de tulbure, nu va face decât să ducă producătorul britanic la marginea prăpastiei.
Culmea este că ambele opinii se dovedesc acum foarte aproape de adevăr şi, mai mult decât atât, au avut darul de a fi principalele idei luate în calcul de oficialii Jaguar şi de cei ai grupului indian Tata Motors, deţinătorul companiei Jaguar Land Rover (JLR). În cei doi ani în care proiectul C-X75 a fost în atenţia publicului graţie caracteristicilor excepţionale anunţate de producător, Jaguar a câştigat un important capital de imagine. Nici nu era dificil dacă avem în vedere că inginerii britanici promiteau, în 2010, că vehiculul sport cu două locuri va fi propulsat de patru motoare electrice ataşate fiecărei roţi şi că acestea vor fi alimentate printr-un sistem revoluţionar care includea baterii ultrauşoare şi microturbine. Graţie acestui sistem conceptul iniţial putea dezvolta de 780 CP. Cel puțin asta susțineau proiectanții săi.
A urmat schimbarea acestei „viziuni” într-una mult mai apropiată de vremurile în care trăim. Oficialii JLR au anunțat că varianta de serie a conceptului va fi animată de un sistem hibrid compus din motoare electrice și un propulsor de 1.6 litri alimentat cu benzină. Visul 100% electric a fost lăsat în urmă. Chiar și așa, C-X75 putea ajunge la o viteză maximă de 322 km/h cu un consum de carburant și emisii de CO2 „minime” - sub 99 g/km, dup