Cei 450.000 de euro găsiţi acasă la şeful Permiselor Auto din Argeş erau – spun cunoscătorii – doar partea lui din „prada” pe care o reprezentau şpăgile pentru obţinerea de permise auto fără examen sau cu examen simulat.
Restul de bani - un rest considerabil - mergea în alte direcţii, între care cea mai importantă era una politică. Se speculează intens pe seama faptului că darea în vileag a a acestei reţele reprezintă una dintre reglările de conturi dintre două partide care pe vremuri aveau relaţii aproape frăţeşti şi că motivul principal l-a constituit recenta campanie electorală şi sumele vărsate preferenţial în contul unui partid.
Slaba apetenţă a mediei video faţă de eveniment s-ar datora, spun aceiaşi cârcotaşi, faptului că un mare număr de oameni de televiziune şi-au obţinut şi ei permisele în acest mod, între beneficiari numărându-se o cunoscută moderatoare de emisiuni de familie şi un vitriolant realizator de emisiuni satirice - ca să nu-l mai pomenim pe deja celebrul beneficiar al tuturor categoriilor de conducere, victoriosul primar cu greutate de la un sector bucureştean.
Povestea de la Piteşti are o vechime considerabilă. Acolo se produc de ani buni, pe bandă rulantă, conducători auto care sunt azvârliţi cu inconştienţă în trafic, unde produc tragedii. Nu de puţine ori agenţii de circulaţie s-au văzut în situaţia de a nu putea lua declaraţii de la şoferii care încălcaseră regulamentul pentru simplul şi banalul motiv că aceştia nu ştiau să scrie şi să citească! Au fost considerate simple întâmplări, scăpări ale sistemului, şi nu un procedeu curent.
Totul a început, se zice, cu crearea, pe tăcute, a unui „serviciu secret” de protocol, care să-i ajute pe candidaţii importanţi să treacă mai uşor peste această barieră. Şi cum în Bucureşti ar fi bătut la ochi, s-a făcut la Piteşti. Treptat, însă, lucrurile au scăpat de sub control şi s