Google pregăteşte cele mai importante schimbări aplicate motorului de căutare în ultimii ani şi se va concentra pe "căutarea semantică" ce va încerca să dea ca rezultat cât mai multe răspunsuri precise la întrebările puse de utilizatori, şi nu doar liste de link-uri, scrie The Wall Street Journal, citat de HotNews.ro. Google oferă deja răspunsuri directe la întrebări simple, însă ţinta este să se treacă la lucruri mai complexe. Primele schimbări se vor vedea în câteva luni, însă întreg procesul de modificare va dura câţiva ani.
Amit Singhal, vicepreşedinte la Google, spune că motorul de căutare va încerca să răspundă întrebărilor punctuale ale userilor extrăgând răspunsuri dintr-o uriaşă bază de date ce conţine"entităţi" şi anume locuri, oameni şi lucruri, bază de date care a tot crescut în ultimii doi ani.
Amit Singhal spune că rezultatul va fi cam "cum înţeleg oamenii lumea" şi a spus că la multe căutări din prezent "ţinem pumnii strânşi sperând să existe pe undeva o pagină cu răspunsul dorit".
Google nu va renunţa la căutarea bazată pe cuvinte cheie prezente pe diverse site-uri, însă vrea să insiste mai mult şi pe "căutarea semantică", adică procesul prin care se poată înţelege şi sensul cuvintelor tastate de uşeri în câmpul de căutare. Acest tip de căutare va ajută Google să facă spre exemplu într-un anumit text diferenţa între cuvântul "Jaguar" folosit ca marcă de maşină şi cazul în care cuvântul este folosit ca nume de animal.
Singhal a spus că un astfel de tip de căutare ar fi foarte utilă pe telefoanele mobile "Când vom putea livra mici fragmente de informaţie un astfel de sistem ar fi mai potrivit pentru căutările pe telefonul mobilm cu vocea".
Apple are succes uriaş cu aplicaţia Siri, iar Google nu are încă un concurent pe măsură, însă clar lucrează asiduu la asta. Google pregăteşte cele