Retailul de electronice, electrocasnice si IT a inregistrat vanzari de un miliard de euro in intervalul ianuarie - septembrie, cu 42,3% (700 mil. euro) mai jos decat in acelasi interval din 2008, potrivit unui studiu al companiei de cercetare de piata GfK.
Sezonalitatea reprezinta in continuare o caracteristica importanta a pietei si influenteaza vanzarile pe segmente de produse in functie de trimestru, arata studiul GfK. Comparand datele aferente trimestrelor doi si trei din acest an, se observa ca in perioada iulie - septembrie vanzarile au urcat cu 28 de milioane de euro, la 336 de milioane de euro, fata de perioada aprilie-iunie.
In Europa de Est, Romania a inregistrat cel mai mare procent de reducere a vanzarilor, peste 45%. Pe plan local, in continuare segmentul electrocasnicelor mari genereaza cel mai mare volum de vanzari, 30% (plus 5% fata de anul trecut) si este sustinut de campaniile de buy-back implementate de importatori si producatori impreuna cu retailerii specializati.
Cei 100 sau 200 de lei, primiti sub forma de voucher pentru achizitia unui aparat electrocasnic, la predarea unui aparat uzat au contribuit la scaderea mai usoara inregistrata de acest segment in comparatie cu IT-ul sau echipamentele de birou.
"Sunt campanii naturale, iar reciclatorii contribuie si ei cu fonduri. Programele acestea pastreaza totodata si pretul mediu al produselor", explica Giuseppe Parma, directorul general al Indesit Romania, al treilea brand din Romania pe piata de electrocasnice, dupa Arctic si Electrolux.
Potrivit reprezentantilor Indesit, pretul mediu pentru electrocasnicele comercializate in Romania este de 245 de euro, in timp ce in tari precum Italia, Franta sau Germania este de 399 de euro, iar in Turcia sau Grecia ajunge la 500 de euro.
Potrivit GfK, perioada de vara a adus o cerere mai importanta pentru congelatoare s