Comunitatea ştiinţifică va beneficia, în sfârşit, de pe urma unei invenţii folosite în armată de ceva timp: avioanele automate, fără echipaj uman la bord. Acestea îi vor ajuta pe cercetători în acele zboruri considerate prea periculoase sau dificile pentru piloţi umani, informează BBC News.
Cercetătorii de la National Oceanic and Atmospheric Administration (NOOA), din Statele Unite, susţin chiar că noile aparate ar putea revoluţiona modul în care sunt monitorizate sistemele care acţionează asupra planetei.
“O mare parte din atmosferă rămâne relativ neobservată. Cred că aparatele fără pilot uman sunt cheia acestei probleme şi vor deveni larg utilizate în următorii zece ani” în scopuri ştiinţifice, a explicat un cercetător din domeniul meteorologiei de la laboratorul NOOA din Colorado.
Agenţia tocmai a anunţat că va investi 3 milioane de dolari în această tehnologie, cu ajutorul căreia speră să aducă lumină în trei domenii: prezicerea intensităţii unui uragan, monitorizarea vitezei cu care se topesc gheţarii de la Polul Arctic şi posibilitatea ca furtunile din Pacific să inunde coasta de vest a Americii. Până acum, s-a efectuat un singur zbor-test de acest fel, în noiembrie 2007, în centrul uraganului Noel.
Aparatul de zbor fără piloţi umani, denumit ad-hoc de către cercetători Aerosonde, “a zburat în mod continuu şi a continuat să adune mostre – adică a urmărit furtuna permanent, pentru a monitoriza schimbările. Este o capacitate unică, prin care se obţin măsurători imposibil de obţinut altfel”, a explicat cercetătorul NOOA, Marty Ralph. (A.I.)
Comunitatea ştiinţifică va beneficia, în sfârşit, de pe urma unei invenţii folosite în armată de ceva timp: avioanele automate, fără echipaj uman la bord. Acestea îi vor ajuta pe cercetători în acele zboruri considerate prea periculoase sau dificile pentru piloţi umani, informează BBC News.
C