Pentru 2012 guvernul isi asuma angajamentul de a aduce deficitul fiscal in termeni ESA sub nivelul de 3% din PIB si reducerea deficitului structural la cel putin 0,5% din PIB in 2013. In acest sens, pentru anul 2012, tinta de deficit in termeni CASH va fi limitata la 2,2% din PIB, si de 2% pentru deficitul structural, se arata in draft-ul scrisorii de intentie catre FMI.
Au fost deja luate masuri de protectie impotriva unor posibile evolutii adverse prin inghetarea a 10% din alocatiile de la bugetul de stat. Cheltuielile cu salariile ale sectorului public vor ramane la 6,7% din PIB, la fel ca in 2011, si avand in vedere intreruperea rambursarii fondurilor UE pentru mai multe programe, cheltuielile de capital, inclusiv cele pentru cofinantarea proiectelor cu fonduri UE, vor trebui sa incetineasca pentru a ramane in cadrul anvelopei bugetare.
Cofinantarea proiectelor finantate din fonduri UE de la fondul de privatizare nu va fi efectuata si orice fonduri necheltuite de la PNDI vor fi economisite.
Vom rezista ferm presiunilor pentru relaxarea disciplinei fiscale inaintea alegerilor parlamentare din toamna.
Vom intreprinde masuri pentru a asigura disciplina fiscala stricta a finantelor administratiilor locale si reducerea arieratelor.
Cresterea arieratelor la nivelul administratiilor publice locale reprezinta o provocare cheie. Aceste arierate reflecta intarzierea platilor pentru cheltuieli curente, precum cele cu utilitatile, in special in randul unor unitati al administratiilor publice locale mai mici cu venituri proprii limitate. De asemenea, cresterea arieratelor reflecta angajamentele nefinantate facute in timpul perioadei pre-electorale, ceea ce denota deficiente serioase in monitorizarea si implementarea Legii Administratiei Publice Locale (LAPL).
Pentru a consolida implementarea, am efectuat un au