Campaniile negative sunt intotdeauna amuzante si, cu siguranta, cea dinspre Microsoft impotriva Google, reuseste sa starneasca zambete.
Microsoft a inceput o campanie in SUA care incurajeaza utilizatorii sa renunte la serviciul de mesagerie al Google Gmail, in incercarea gigantului software de a atrage mai multi clienti catre Outlook.
Principalul punct scos in evidenta de campanie – problemele de privacy.
Campania, intitulata “Don’t Get Scroogled by Gmail”, scoate in evidenta o problema ridicata de mai multe ori in trecut: faptul ca Google scaneaza email-urile pentru a targeta advertising alaturi de mesajele primite de useri. Citeste si:De ce se teme Yahoo: Pierde teren in fata rivalilorCum arata viitorul in publicitatea online prin ochii gigantilor Google, Facebook si YahooTopul celor mai mari profituri ale jucatorilor din IT in T2
Incepand de joi, televiziunile din SUA, ziarele si online-ul vor difuza cuvantul “Scroogled” in culorile faimosului logo al Google.
Microsoft spune ca tinta campaniei este de a educa americanii privind practicile Google de a “scana” continutul email-urilor de pe Gmail. Un studiu comandat de Microsoft arata ca 70% dintre consumatori nu stiau ca email-urile lor sunt scanate des pentru targetarea de publicitate, in timp ce 88% nu sunt de acord cu aceasta practica, odata ce au aflat despre ea.
Mai mult, Microsoft a lansat inca o campanie pentru “a opri Google sa intre in mail-urile personale pentru a vinde publicitate”. Targetul este de a strange 25.000 de semnaturi.