"Nu constatam o competitie prea mare pentru banii investitorilor. Concurenta pe pietele internationale se face simtita, pentru noi, preponderent in tari care au apartinut fostei Uniuni Sovietice", spune, pentru HotNews.ro, Andrei Sebrant, director pentru marketing de produse la Yandex, compania rusa care opereaza cel mai mare motor de cautare din Rusia, Yandex.ru. Yandex a lansat, luna aceasta, o oferta publica initiala pe Nasdaq, prin care a strans 1,3 miliarde de dolari si care este considerata cea mai mare din domeniul tehnologiei, de cand Google s-a listat la bursa in urma cu circa sapte ani.
Saptamana trecuta, oferta Yandex - prin care compania a fost evaluata la circa 8 miliarde de dolari - a fost suprasubscrisa, pana la nivelul de 1,43 miliarde de dolari.
Andrei Sebrant nu comenteaza pe marginea ofertei publice initiale, dar arata ca publicitatea online din Rusia - unde Yandex domina pe segmentul motoarelor de cautare, cu 65% din piata, urmat la mare distanta de Google, cu circa 20% - creste rapid, inregistrand un avans de 40% in 2010 fata de anul precedent. Iar cresterea se va mentine ani, conform prognozelor internationale.
Andrei Sebrant vorbeste, pentru HotNews.ro, despre motivele pentru care companiile locale de Internet si tehnologie au succes in Rusia si despre cum abordeaza compania alte piete, unde, crede el, "dintre produsele, noastre search-ul are cel mai mare potential".
Rep.: Care au fost asteptarile Yandex cand a luat decizia unei oferte publice initiale, prin care urmarea sa stranga peste 1 miliard de dolari si prin care a atras 1,3 miliarde de dolari?
Andrei Sebrant: Pentru moment nu pot face comentarii pe aceasta tema.
Rep.: Cum vede Yandex competitia pe piatele internationale si goana dupa banii investitorilor, intre companii mari de Internet de la Rasarit, precum Yandex sau Mail.ru, si gigantii de pe