Lucrările de construcție a noului pod rutier din cartierul Sovata sunt în toi. În ciuda opoziției întâmpinate de ecologiști și de locuitorii cartierelor Sovata și Ioșia, primăria a decis să meargă până la capăt cu investiția de aproape patru milioane de euro care este menită să fluidizeze traficul.
Inaugurate în data de 2 noiembrie, lucrările la noul pod rutier de pe Sovata au termen de finalixare de 12 luni. Acesta va face legătura între cele două maluri ale Crişului Repede, pe relaţia strada Oneştilor - strada Sovata - strada Fagului - strada Carpaţi - Bulevardul Dacia.
Amplasamentul pentru începerea racordurilor la pod şi pentru începerea forajelor la culei şi la piloni a fost pregătit de executantul lucrării, S.C. C.C.C.F. Drumuri şi Poduri Timişoara. A fost decapat stratul vegetal şi s-a executat accesul pentru platforma de forare a pilonilor podului. Totodată, a fost transportat balastul pe platformă.„Podul va avea o lungime de 108 metri, 3 deschideri, 2 benzi de circulaţie, 2 trotuare, o pistă de biciclişti, precum şi rampe subtraversate de pasaje pietonale", a precizat d-l Alexandru Achim, managerul de proiect. Valoarea podului este de peste 1.700.000 de euro.
Sămânță de ceartă
Ideea înlocuiri podului de pontoane cu unul rutier a stârnit controverese. Localnicii dar și ecologiștii s-au opus ideii. "În Viena, capitala Austriei, în care trăiesc aproape 2 milioane de locuitori, există 20 poduri peste cele două braţe ale Dunării, din care doar 5 sunt rutiere, iar 11 sunt destinate exclusiv pietonilor şi bicicliştilor. Cu toate acestea, traficul în Viena e foarte fluent datorită sincronizării semafoarelor, a transportului în comun excelent şi a drumurilor fără gropi", a argumentat unul dintre locuitorii cartierului, Orlando Balaș.
În luna martie a acestui an, ecologiștii s-au opus vehement ideii. Dacă inițial au încercat să combată aut